Voor mij als ontwerper is het belangrijk om met vertrouwen te kunnen schetsen. Tijdens het derde jaar van mijn studie CMD realiseerde ik me dat deze vaardigheid niet op het niveau was dat ik zou willen. Ik kon niet de tijd vinden om mezelf te verbeteren en merkte dat andere studenten hetzelfde probleem hadden. We hebben de juiste motivatie nodig.
Via schetsen kunnen ontwerpers hun gedachten overbrengen.
Via schetsen kunnen ontwerpers hun gedachten overbrengen.
Het gaat om durven schetsen. De kwaliteit is minder belangrijk.
Het gaat om durven schetsen. De kwaliteit is minder belangrijk.
Het gaat om durven schetsen. De kwaliteit is minder belangrijk.
Studenten willen opdrachten krijgen om te schetsen.
Studenten willen opdrachten krijgen om te schetsen. meer ruimte
Studenten willen opdrachten krijgen om te schetsen.
Studenten willen opdrachten krijgen om te schetsen.
1.
2.
3.
1.
2.
3.
Wat moeten ontwerpers kunnen schetsen volgens studenten?
1. Wat moeten ontwerpers kunnen schetsen volgens studenten?
1. Wat moeten ontwerpers kunnen schetsen volgens studenten?
1. Wat moeten ontwerpers kunnen
schetsen volgens studenten?
Heeft een moeilijke opgave een negatief effect op je ontwikkeling?
2. Heeft een moeilijke opgave een negatief effect op je ontwikkeling?
2. Heeft een moeilijke opgave een negatief effect op je ontwikkeling?
2. Heeft een moeilijke opgave een
negatief effect op je ontwikkeling?
Worden goede schetsen beter begrepen dan matige?
3. Worden goede schetsen beter begrepen dan matige?
3. Worden goede schetsen beter begrepen dan matige?
3. Worden goede schetsen beter
begrepen dan matige?
Het spel wordt gespeeld met vier spelers. Je hebt nodig: pen, papier en de iPad app. Elke ronde is er een 'ron-de leider' die begint met het lezen van de schetsoefening die door de app wordt gegeven. De spelers hebben 30 seconden om hun schetsen te maken. Wanneer de tijd om is, geeft elke speler zijn schets aan de ronde leider.
Het spel wordt gespeeld met vier spelers. Je hebt nodig: pen, papier en de iPad app. Elke ronde is er een 'ron-de leider' die begint met het lezen van de schetsoefening die door de app wordt gegeven. De spelers heb-ben 30 seconden om hun schetsen te maken. Wanneer de tijd om is, geeft elke speler zijn schets aan de ronde leider.
De ronde leider kiest de winnende schets naar eigen criteria (bijvoor-beeld de meest heldere, de meest originele of de mooiste). De maker van de schets krijgt één punt. Dan is er een kort moment om elkaar feedback te geven. Op deze manier gaat het spel door tot er een speler is die het winnende aantal punten heeft bereikt.
De ronde leider kiest de winnende schets naar eigen criteria (bijvoor-beeld de meest heldere, de meest originele of de mooiste). De maker van de schets krijgt één punt. Dan is er een kort moment om elkaar feedback te geven. Op deze manier gaat het spel door tot er een speler is die het winnende aantal punten heeft bereikt.
Goede vraag! Het is belangrijk dat spelers het spel kunnen spelen zonder een hoge prestatiedruk. Een slordige stijl draagt hier aan bij door de drempel te verlagen.
Goede vraag! Het is belangrijk dat spelers het spel kunnen spelen zonder een hoge prestatiedruk. Een eenvoudige stijl draagt hier aan bij door de drempel te verlagen.
Ja! Voor mij was erg belangrijk dat het spel volledig speelbaar was, zodat studenten de echte gameplay ervaring konden beoordelen.
Ja! Voor mij was erg belangrijk dat het spel volledig speelbaar was, zodat studenten de echte gameplay ervaring konden beoordelen.
Ja! Voor mij was erg belangrijk dat het spel volledig speelbaar was, zodat studenten de echte gameplay ervaring konden beoordelen.
Ik heb een volledig functioneel prototype gemaakt met behulp van Axure. De studenten vonden het een leuk spel, dus het was niet moeilijk om vrijwilligers te vinden om het spel te testen. Met behulp van de feedback van de gebruikerstesten kon ik het concept en prototype verbeteren. Ik geloof dat het eindresultaat een spel is wat leuk is om te spelen en flexibel genoeg is naar de behoefte van de studenten. Op die manier zal het ze motiveren om meer te gaan schetsen.
*het prototype is geoptimaliseerd
om op een iPad te spelen.